#253 -FUK-


Eos1vHs EF500mmF4.5 RVP100, FUKUOKA, 2015.07




福岡空港で一番好きな撮影ポイント
といえば、RW34運用中の「E12」



全国の大空港の中で伊丹の東水門と並ぶ
ひこーきに寄れる場所ではと思う




いい撮影地は得てして時代の流れ的
大人の事情でなくなってしまいがちだから




この場所も撮れるうちにもっともっと
と来るたびに言い聞かせる






"E12" is most favorite photographing point around the fukuoka airport,
when using runway 34.


i think, the point is that we can go nearest the airliner in japan
same as east-floodgate at itami airport.


good point for photograph is often taken out
because of various reasons.


therefore i recommend myself trying to do more and more
every time i comes.





#252 -KMJ-


Eos1nHs Tamron28-75mmF2.8 E100VS, KUMAMOTO, 2007.07





日が暮れたら、うちに帰ろう

when the sun sets, i will go home.



#251 -KMJ-

Eos1vHs EF500mmF4.5×1.4 RVP100, KUMAMOTO, 2014.11



"ななはち"は"びーろく"にはない「艶」がある



"びーろく"が引退して、当たり前の存在になったら
そんな見方もしなくなってしまうのかな、、




Boeing787 is glamorous , B767 is not instead.
when B767 be ritired, maybe we will lose the point of view.




#250 -KMJ-


Eos1vHs EF70-200mmF2.8×1.4 RVP100, KUMAMOTO, 2014.11


JetStarのメタリック塗装は
青空には映えないと思ってたけど


赤があるおかげか
意外と存在感ある



I think, the silver color of JetStar
don't looks nice in the blue sky.


but, it is not so.
probably because of the red star design.



#249 -KMJ-


Eos1vHs EF500mmF4.5 RVP100, KUMAMOTO, 2014.10



残り火を追う


look for the embers.